Onderzoek Cliënttevredenheid
U wilt graag weten hoe klanten denken over uw organisatie en/of over de zorgverlening die u biedt. Klanten kunnen de directe zorggebruikers (cliënten, bewoners) zelf zijn, maar ook hun contactpersonen (bijvoorbeeld bij afdelingen Psychogeriatrie of in de verstandelijk gehandicaptensector).
Het meest voor de hand liggend is vragenlijsten te gebruiken, die momenteel in heel Nederland in de V&VT-sector (verpleeghuizen, verzorgingshuizen en thuiszorg) als de standaard gelden. Het gaat hierbij om de Consumer Quality Index, kortweg CQ-onderzoek. De bijbehorende vragenlijsten richten zich op intramurale en extramurale zorggebruikers of hun contactpersonen. (Uiteraard zijn ook andere vragenlijsten mogelijk.)
De formele Consumer Quality Index mag door slechts een beperkt aantal geaccrediteerde onderzoeksbureaus afgenomen worden. Raad & Daad Onderzoek kan zich (als eenmansbedrijf) per definitie niet laten accrediteren, omdat hiervoor het ‘vier ogen’-principe geldt.
Kan Raad & Daad dan helemaal niets voor u betekenen op CQ-gebied? Zeker wel!
Tussentijdse CQ-meting |
Advies welk meetbureau: de CQ-wijzer |
Op verschillende manieren kan Raad & Daad méér uit uw cliëntenraadpleging halen dan doorgaans gebeurt. Wij garanderen u een essentiële plus op uw onderzoek!